czwartek, 17 lutego 2011

Opakowania

Każdy produkt posiada opakowanie, z reguły nikt nie przywiązuje do niego wagi, gdyż liczy się wnętrze. Niemniej jednak, opakowania są istotną częścią produktu, nie od dziś wiadomo, że ładne, kolorowe opakowania przyciągają wzrok kupujących. Głównym celem opakowań jest zabezpieczenie towaru, który znajduje się w ich wnętrzu przed rozlaniem, rozsypaniem, ogólnie rzecz biorąc, przed uszkodzeniem. W dziedzinie nauki zwanej Towaroznawstwem, wyróżnia się trzy podstawowe funkcje opakowania: techniczną (umożliwia dystrybucję, konsumpcję i ochronę zawartego w opakowaniu produktu, przed wpływem niekorzystnych czynników zewnętrznych); ekonomiczną (obejmuje stosunek kosztów poniesionych podczas wytworzenia opakowania względem kosztów potrzebnych by dany towar wytworzyć) oraz estetyczno-marketingową (jej celem jest zachęcenie, poprzez ładny wygląd, potencjalnych nabywców do kupna towaru).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz